Czy bażant(złoty,diamentowy) wysiaduje jaja?

Okres inkubacji to dla hodowli najważniejsza sprawa. Od tego zależy skuteczność naszej hodowli.
Piszcie tutaj o swoich problemach podczas inkubacji, klucia, odchowywania w pierwszych dniach życia ptaków.

Czy bażant(złoty,diamentowy) wysiaduje jaja?

Postprzez mglgaz » Niedziela, 03 Maj 2009 9:30

Mam bażanty złote i diamentowe ,czytałam w różnych poradnikach ,że bażanty wysiadują jaja. Czy z moimi jest coś nie tak, skoro znoszą jaja po całej wolierze i zadna z samic nie chce na nich usiąść. JA JESTEM NOWICJUSZEM w sprawach hodowli bażantów ,ponieważ mam je dopiero od 2008 r . zakupiłam je już po lęgach. Proszę niech mi ktoś napisze co mam zrobić. Dziękuję.
mglgaz
 
Posty: 12
Rejestracja: Poniedziałek, 27 Kwiecień 2009 17:38
Miejscowość: Zakopane

Postprzez Przemek11 » Sobota, 16 Maj 2009 19:15

wysiadują jeżeli mają do tego odpowiednie warunki takie jak budki lęgowe a w kątach woliery są rozmieszczone krzaki
Przemek11
 
Posty: 18
Rejestracja: Sobota, 16 Maj 2009 19:12
Miejscowość: Sulmów

Postprzez mglgaz » Sobota, 16 Maj 2009 20:09

Czy jeśli postaram się teraz o to co mi napisałeś, to jest szansa ,że usiądą na jajkach, czy mam odizolować samca od bażantów
mglgaz
 
Posty: 12
Rejestracja: Poniedziałek, 27 Kwiecień 2009 17:38
Miejscowość: Zakopane

Postprzez Przemek11 » Środa, 20 Maj 2009 19:11

wszystka zależy od tego jakie masz samce jeżeli są spokojne to myślę że nie musisz odizolowywać . To nie jest powiedziane że ona na 100% usiądzie ale jest duże prawdopodobieństwo że tak. A jeżeli nie usiądzie to tylko ratuje cię inkubator lub jakaś mamka.
Przemek11
 
Posty: 18
Rejestracja: Sobota, 16 Maj 2009 19:12
Miejscowość: Sulmów

Postprzez Grześ » Środa, 20 Maj 2009 23:27

witaj