Jakajest prawda z wysiadywaniem jaj

Okres inkubacji to dla hodowli najważniejsza sprawa. Od tego zależy skuteczność naszej hodowli.
Piszcie tutaj o swoich problemach podczas inkubacji, klucia, odchowywania w pierwszych dniach życia ptaków.

Jakajest prawda z wysiadywaniem jaj

Postprzez gal.anonim » Niedziela, 02 Styczeń 2011 16:34

Witam,
jestem nowy w temacie zamierzam kupic na poczatku marca stadko bazanta zlocistego i drugie stadko bazanta diamentowego (osonbe woliery). Chciałbym sie dowiedziecz jak wyglada sprawa z wysiadywaniem jaj. Czy musze miec inkubator czy spokojnie kury wysiedza same swoje jaja?
Czy jak kupie 2 stadka poczatkiem marca (chce kupic 2 latki bo podobno takie sie rozmnazaja) to jest szansa aby jeszcze tego roku byly jakies młode ?

Z góry dzieki za pomoc :)
gal.anonim
 
Posty: 11
Rejestracja: Niedziela, 02 Styczeń 2011 13:51
Miejscowość: Nowy Sącz

Re: Jakajest prawda z wysiadywaniem jaj

Postprzez kogut » Niedziela, 02 Styczeń 2011 18:02

Nie powinno być problemów z wysiadywaniem. Bażanty złote zawsze wysiadywały jaja bez problemu z diamentami miałem problemy i inkubowałe. Ale kolega miał bażanty diamentowe i wysiadywały.

Problem jednak może się pojawić gdu będziesz miał kilka kur na koguta i mało miejsca. Z tym wysiadywaniem też częściej są problemy, najlepsze wyniki osiaga się gdy inkubujesz sam jajka w inkubatorze. Jednak widok samicy wodzącej młode to chyba najmilsze co może spotkach hodowce,
kogut
 
Posty: 246
Rejestracja: Czwartek, 10 Sierpień 2006 18:12

Re: Jakajest prawda z wysiadywaniem jaj

Postprzez gal.anonim » Niedziela, 02 Styczeń 2011 20:54

Witam,
miejsce na grzęde chce zrobić na ziemi w drewnianej budce dla kazdej kury osobno. Do tego do wiliery dam im troche siana aby sobie zrobly gniazdko wg wlasnych udpodoban. Na 3 kury przewiduje około 20 m^2
gal.anonim
 
Posty: 11
Rejestracja: Niedziela, 02 Styczeń 2011 13:51
Miejscowość: Nowy Sącz

Re: Jakajest prawda z wysiadywaniem jaj