Nowa hodowla czy nie za pozno

Okres inkubacji to dla hodowli najważniejsza sprawa. Od tego zależy skuteczność naszej hodowli.
Piszcie tutaj o swoich problemach podczas inkubacji, klucia, odchowywania w pierwszych dniach życia ptaków.

Nowa hodowla czy nie za pozno

Postprzez gal.anonim » Poniedziałek, 03 Styczeń 2011 10:45

Witam,
jestem nowy w temacie :) Chce kupić w pierwszym tygodniu marca koguta i 3 kurki bazanta zlocistego. Czy gdy kupie je w tym okresie to czy jest szansa że jeszcze tej wiosny będzie nowe pokolenie ? Czy zdążą sie zapoznać ?
Z jakiego rocznika wziąc 2010 czy lepiej 2009 bo czytałem ze koguty to musza 2 lata czekac aby zabrac sie za kure.

Gdzieś czytałem ze lepiej bażanta złocistym zrobić gniazda na ziemi. Co o tym sadza doświadczeni hodowcy. Od razu mówie zae woliere będa miały na świeżym powietrzu - 50 % zadaszone i kilka kryjówek. Na budowe gniazda/wysciółkę chce im dać troche siana i małych patyków - budke im zrobie z drewna a w środku niech sobie same urzadzą :)

Wszelkie sugestie mile widziane :)
gal.anonim
 
Posty: 11
Rejestracja: Niedziela, 02 Styczeń 2011 13:51
Miejscowość: Nowy Sącz

Re: Nowa hodowla czy nie za pozno

Postprzez młody » Wtorek, 04 Styczeń 2011 15:52

Tutaj masz dużo napisane o złocistych. Calkiem ciekawy artykuł tak więc znajdziesz wiele odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.
http://www.ptakiozdobne.pl/18_Bazant_zlocisty.html

Nie powinno byc problemu jeżeli zrobisz zakup na początku marca jednak ja bym tak długo nie czekał. Stadka lęgowe dobieram najpóxniej w lutym.
młody
 
Posty: 161
Rejestracja: Piątek, 08 Wrzesień 2006 12:18
Miejscowość: Podkarpackie

Re: Nowa hodowla czy nie za pozno

Postprzez gal.anonim » Środa, 05 Styczeń 2011 11:01

Tak znam dobrze ten artykuł :) I pozostałe na tym portalu - od niego zacząłem :)
gal.anonim
 
Posty: 11
Rejestracja: Niedziela, 02 Styczeń 2011 13:51
Miejscowość: Nowy Sącz

Re: Nowa hodowla czy nie za pozno

Postprzez bronia » Środa, 05 Styczeń 2011 16:43