budowa inkubatora.

Okres inkubacji to dla hodowli najważniejsza sprawa. Od tego zależy skuteczność naszej hodowli.
Piszcie tutaj o swoich problemach podczas inkubacji, klucia, odchowywania w pierwszych dniach życia ptaków.

budowa inkubatora.

Postprzez Maxim100 » Niedziela, 14 Styczeń 2007 20:44

Jestem początkującym hodowcą ,a zarazem lubie maisterkowanie.Poszukuje schematu budowy inkubatora. Jeśli by ktoś miał taki lub opisać jak go zrobić to byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam.
Maxim100
 
Posty: 16
Rejestracja: Niedziela, 14 Styczeń 2007 20:30
Miejscowość: Sieklówka

Postprzez kogut » Niedziela, 14 Styczeń 2007 22:46

Z tego co pamiętam tp już ktoś o coś podobnego kiedyś pytał.
Patrząc na sówj inkubator nie wydaje mi się to aż takie skąplikowane urzadzenie. Problem tkwi tylko w dokładnej regulacji temperatury.
Najlepiej dla Ciebie było bu chyba obejrzeć dokładnie jakiś wybrany model.
Na forum jest użytkownik "wodnikus" zajmuje się tym profesjonalnie.
kogut
 
Posty: 246
Rejestracja: Czwartek, 10 Sierpień 2006 18:12

Postprzez xwiatr » Poniedziałek, 15 Styczeń 2007 17:56

Wszystko zależy od tego jaki wileki chcesz mieć ten inkubator (na ile jaj).
Mały inkubator można faktycznie zrobić bez problemu własnymi rękoma.
Potrzebujesz jakąś skrzynkę dość szczelną i ocieploną aby ciepło nie uciekało na boki. Do tego jakiś układ grzewczy połączony z regulatorem. Ja stosowałem w swoim małym inkubatorze żarówki 150W. Chodzi o to, by bez problemu można było utrzymać temperaturę na poziomie ~37 stopni.
Do tego jakiś regulator i trochę pomysłowości na obracanie jaj.
Ja zastosowałem bardz prosty sposób na zasadzie równi pochyłej. Raz przechylam w jedną stronę raz w drugą i wszystkie jaja zmieniają położenie względem ziemi :)
Pozdrawiam
xwiatr
 
Posty: 152
Rejestracja: Sobota, 12 Sierpień 2006 0:49

Postprzez Maxim100 » Poniedziałek, 15 Styczeń 2007 21:24

Dzięki za odpowiedz .