Pawie - lęgi

Okres inkubacji to dla hodowli najważniejsza sprawa. Od tego zależy skuteczność naszej hodowli.
Piszcie tutaj o swoich problemach podczas inkubacji, klucia, odchowywania w pierwszych dniach życia ptaków.

Pawie - lęgi

Postprzez Natalcia » Środa, 15 Kwiecień 2009 15:21

Witam wszystkich, jeśli temat już był z góry przepraszam.
Jestem nowicjuszką jeżeli chodzi o hodowlę i Mam mały dylemat, posiadam ok. 2letnią parke Pawia Czarnoskrzydłego. Jest możliwość że w tym roku będą jajka?Czy nadal są za młode ? jak powinnam przygotować im gniazda, wolierę ? Karmić je czymś innym niż zwykle ?
Bardzo proszę o pomoc. :D Pozdrawiam
Natalcia
 
Posty: 7
Rejestracja: Niedziela, 14 Wrzesień 2008 22:40
Miejscowość: Jelenia Góra

Postprzez rapit » Środa, 15 Kwiecień 2009 22:03

Oj 2 lata to raczej za mało na pawie, aczkolwiek mogą pojawić się pierwsze jaja. Nie ma sensu przemeblowywać woliery, narazie nie ma też co zmieniać diety, pawie znoszą kilka jajek nie powinno to ujemnie wpłynąć na kondycje samicy.
rapit
 
Posty: 241
Rejestracja: Poniedziałek, 28 Sierpień 2006 10:39
Miejscowość: Polska

Postprzez Natalcia » Czwartek, 16 Kwiecień 2009 19:30

A jeszcze jedno pytanko. Pawie przebywają z Bażantami w jednej wolierze, samica bażanta zniosła dwa jajka i dziś zauważyłam że Pawica to jajko zdziobała. W czym może tkwić problem? Brakuje jej witamin czy budzi się w niej instynkt :D:D Słyszałam że aby ją oduczyć tego, można do wydmuszki jajka włożyć musztarde, to prawda ?
Natalcia
 
Posty: 7
Rejestracja: Niedziela, 14 Wrzesień 2008 22:40
Miejscowość: Jelenia Góra

Postprzez gege » Czwartek, 16 Kwiecień 2009 20:02

Natalcia,rozłóż jajka gipsowe i jak będzie dziobać to nie będzie pękać i da sobie spokój.Daj jej witaminy bo najprawdopodobniej tego jej brakuje i wapna.
gege
 
Posty: 93
Rejestracja: Wtorek, 08 Kwiecień 2008 14:07
Miejscowość: woj.swietokrzyskie

Postprzez Sara » Czwartek, 28 Maj 2009 10:37