Bardzo proszę o pomoc.

Okres inkubacji to dla hodowli najważniejsza sprawa. Od tego zależy skuteczność naszej hodowli.
Piszcie tutaj o swoich problemach podczas inkubacji, klucia, odchowywania w pierwszych dniach życia ptaków.

Bardzo proszę o pomoc.

Postprzez Ewelina » Środa, 08 Kwiecień 2009 18:59

Witam, i jak w temacie proszę o pomoc.
Jako prezent ślubny dostaliśmy parkę bażantów hodowlanych.
Zbudowaliśmy klatkę i parka była tam razem.
Dzisiaj przechodząc koło klatki zauważyłam że z samiczką jest coś nie tak.
orientowałam się że samiec ją zadziobał, ruszała się więc pojechaliśmy do weterynarza. Dostała antybiotyk i lek przeciwbólowy, ale w trakcie jazdy samochodem zniosła jajko.
Niestety jest w złym stanie i nie wiemy czy będzie w stanie je wylegiwać.
Jakie mamy możliwości ( kury do wysiadywania również za bardzo nie mamy gdzie znaleźć).
Bardzo proszę o pomoc, jestem nowicjuszką jeżeli chodzi o hodowlę, a w dodatku bażant to prezent ślubny i zalewam się już łzami.
Czy da się cokolwiek zrobić?
Ewelina
 
Posty: 2
Rejestracja: Środa, 08 Kwiecień 2009 18:54

Postprzez mikołaj » Środa, 08 Kwiecień 2009 20:33

ta osoba co je dała to nie miała za bardzo pojęcia, parka to za mało , dodaj jeszcze jakie to bażanty jeśli łowne to prędzej czy później by się tak stało, kogut ją zamęczył na koguta z 3 kurki, a jajko do inkubatora, lub wylęgarni , skąd jesteś
mikołaj
 
Posty: 68
Rejestracja: Niedziela, 04 Maj 2008 13:58
Miejscowość: Bydgoszcz

Postprzez rapit » Środa, 08 Kwiecień 2009 22:26

Prezent super!
Mikołaj dobrze powiedział dokup przynajmniej 2 kury. Bażanty żyją w haremch, i jak kogut ma za mało kur to je zamęczy. Tak to już jest natura przygotowała koguta do pokrycia nawet do 10 kur, jak ma jedną całą siłe witalną przelewa na tą jedną kurkę.

Co do tego jaja to pewnie potjawią sie nastepne, najlepiej polecam inkubator. Prawda jest taka że bażanty niechętnie w niewoli wysiaduja jaja.
rapit
 
Posty: 241
Rejestracja: Poniedziałek, 28 Sierpień 2006 10:39