Aparaty lęgowe - o co chodzi

Okres inkubacji to dla hodowli najważniejsza sprawa. Od tego zależy skuteczność naszej hodowli.
Piszcie tutaj o swoich problemach podczas inkubacji, klucia, odchowywania w pierwszych dniach życia ptaków.

Aparaty lęgowe - o co chodzi

Postprzez Kaligula » Wtorek, 17 Luty 2009 22:41

Dzień Dobry,
Jestem początkującym hodowcą, jeszcze nie mam ale jescze w tym roku ojciec obiecał mi zakupić. Chciałem tez samemu wylądz piskleta bazantów z uzbieranych jaj z własnej hodowli. Mam pytanie czym sie rózni aparat lęgowy od inkubatora. Aparaty lęgowe są lepsze?
Kaligula
 
Posty: 1
Rejestracja: Wtorek, 17 Luty 2009 22:38
Miejscowość: Śląsk

Postprzez akcent » Wtorek, 17 Luty 2009 23:07

Hmm


Inkubator to takie urządzenie które pomoże Ci sztucznie "wysiedzieć" jaja, począwszy od włożenia jaj aż do wyciągnięcia pisklaka.

Na inkubator potocznie również mówi się: wylęgarnia, wylęgarka, klujnik itd.


Aparat lęgowy to zapewne to samo, choć może posłużyć nam również do określenia miejsca złożenia jaj które są w fazie klucia lub dla pisklaczków które muszą mieć zapewnione warunki inkubacji jeszcze przez 24h od wyklucia.
[URL=http://forum.bazanty.pl/viewtopic.php?p=2352#2352]Potrzebujesz inkubatora?
Zajmujemy się produkcją ptasich inkubatorów za niskie ceny!! SPRAWDŹ
[/URL]
akcent
 
Posty: 76
Rejestracja: Piątek, 11 Kwiecień 2008 11:35

Postprzez kogut » Środa, 18 Luty 2009 23:50

akcent dobrze napisał, że to jedno i to samo. Inkubator i aparat legowy to to samo. Ale aż poszukałem po necie i znalazłem coś takiego na bolący cię temat:
http://www.inkubatory.net/aparaty-legowe.html

W sumie to aparat lęgowy to taki uniwerslany inkubator.
kogut
 
Posty: 246
Rejestracja: Czwartek, 10 Sierpień 2006 18:12

Postprzez monti » Czwartek, 19 Luty 2009 18:56

witam
mozecie mi poradzic w czym cenz! bazanta zlotego z 2008 roku moze zniesc mi jaja??? i gdzie mam przetrzymywac jaja chcialbym zeby ona je wysiedziała
monti
 
Posty: 59
Rejestracja: Wtorek, 17 Luty 2009 12:04