incydentalny wzrost temperatury w inkubatorze

Okres inkubacji to dla hodowli najważniejsza sprawa. Od tego zależy skuteczność naszej hodowli.
Piszcie tutaj o swoich problemach podczas inkubacji, klucia, odchowywania w pierwszych dniach życia ptaków.

incydentalny wzrost temperatury w inkubatorze

Postprzez zielo » Sobota, 27 Maj 2017 11:50

Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem początkującym hodowcą (bardzo początkującym).
Zbudowałem inkubator na bazie chłodziarki do napojów z tesco, żarówki, wentylatora komputerowego i steruję tym ustrojstwem przy pomocy komputerka orange pi i czujników wilgotności i temperatury.
Niestety dziś w nocy stała się rzecz straszna. Komputerek zawiesił się w nocy i temperatura wzrosła o 10 stopni od ustalonej do inkubacji. Sytuacja trwała około 12h.
Jajka w inkubatorze są od 10 dni i prześwietlone wskazywały na prawidłowy rozwój zarodków.
Jak myślicie, czy 12 godzinny wzrost temperatury o 10 stopni definitywnie zakończył żywot zarodków?
Jestem załamany :(
Będę wdzięczny za odpowiedzi.
zielo
 
Posty: 3
Rejestracja: Sobota, 27 Maj 2017 11:44

Re: incydentalny wzrost temperatury w inkubatorze

Postprzez kiwi » Środa, 31 Maj 2017 9:57

A sprawdzałes, czy to tylko ten sterownik tak wskazywał czy mierzyłeś przy jajkach jaka jest temperatura? Rozumiem, że miałeś pewnie z 47 stopni? Ogólnie na dwoje babka wróżyła,a mamy tu do czynienia z żwyą materią :), moze akurat te godziny nie zdarzyły szkód narobic...mam nadzieje, że bedzie wszytsko ok z pisklakami :)
kiwi
 
Posty: 30
Rejestracja: Wtorek, 03 Lipiec 2012 7:46

Re: incydentalny wzrost temperatury w inkubatorze

Postprzez Pio45 » Środa, 31 Maj 2017 10:05

Nie chce być złym prorokiem, ale mi kiedyś temperatura wzrosła o 5 stopni, też jakoś w nocy, że dopiero rano się skapowałem i miałem po legach niestety :(
Pio45
 
Posty: 205
Rejestracja: Poniedziałek, 23 Styczeń 2012 14:57

Re: incydentalny wzrost temperatury w inkubatorze

Postprzez zigi69 » Środa, 31 Maj 2017 10:27