Jak wzbogacic pokarm dla bażantów złocistych??!

Wszelkiego rodzaju informacje, pomoce, sugestie na temat pielęgnacji i żywienia bażantów. Zapraszamy do dyskusji związanych problemami żywienia i zabiegów pielęgnacyjnych.

Jak wzbogacic pokarm dla bażantów złocistych??!

Postprzez kreatywny126 » Wtorek, 02 Sierpień 2011 17:43

Jestem początkującym w hodowli tych zwierząt i chciałbym się dowidzieć czym mogę wzbogacić ich dietę. Bażanty mają prawie 2 tyg. podaję im ugotowane jajko, pasze dla kurczaków, jaja mrówek(mrówki dorosłe też), krawnik, startą marchewke. W co jeszcze mogę wzbogacić ich dietę?
kreatywny126
 
Posty: 8
Rejestracja: Poniedziałek, 01 Sierpień 2011 18:47

Re: Jak wzbogacic pokarm dla bażantów złocistych??!

Postprzez kunek » Poniedziałek, 22 Luty 2016 15:17

Dla młodych bażantów różne owoce , takie jak jabłka, truskawki, jagody, można również podać ser biały. Ważne żeby wszystko drobno posiekać. u dorosłych bażantów również owoce i warzywa, do tego pszenicę, jęczmień, kukurydzę, można podawać też skorupki jaj kurzych, ale wcześniej warto wyparzyć je w piekarniku.
kunek
 
Posty: 80
Rejestracja: Środa, 10 Luty 2016 11:07

Re: Jak wzbogacic pokarm dla bażantów złocistych??!

Postprzez donald997 » Wtorek, 23 Luty 2016 11:00

Ja pisklętom zawsze podaje właśnie gotowane jajko tak jak Ty, ale jeszcze do tego takie zwykłe płatki owsiane :)
donald997
 
Posty: 101
Rejestracja: Wtorek, 26 Styczeń 2016 9:41

Re: Jak wzbogacic pokarm dla bażantów złocistych??!

Postprzez stasiu77 » Środa, 26 Czerwiec 2019 8:29

Ja daję im posiekaną pokrzywę z gotowanym jajkiem, to w pierwszych dniach, potem paszę kruszonkę dla pisklaków.
W kolejnych tygodniach powoli zaczynam im dawać warzywa, zależy co mam a to cukinie, a to ogórki polne takie przerośnięte, dynie potem jak są...
stasiu77
 
Posty: 116
Rejestracja: Środa, 02 Marzec 2016 11:43


Wróć do Karmienie i pielęgnacja.

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości